200120132338299079224_2
Alper Saldıran ile ropörtaj
Ropörtaj:Nil Özer/Star Magazin

Arabesk’in ‘baba’sı Orhan Gencebay’ın ‘Beni Böyle Sev’ şarkısından ilham alarak aynı adla ekrana uyarlanan dizinin başrol oyuncusu Alper Saldıran, “Onunla şarkı söylemek isterim” dedi.
‘Melekler Korusun’, ‘Yerden Yüksek’ gibi dizilerdeki oyunculuğu ile adından sıkça söz ettiren Alper Saldıran, TRT 1’in yeni dizisi ‘Beni Böyle Sev’de paraya önem vermeyen ‘Ömer’ isimli bir öğrenciyi canlandırıyor. Genç oyuncu Zeynep Çamcı’nın da yer aldığı dizide usta oyuncular Güven Kıraç, Lale Mansur ve Altan Gördüm de rol alıyor. Alper Saldıran, önümüzdeki günlerde ekrana gelecek diziyi ve rolünü STAR’a anlattı…

-Sizi bu diziye çeken en önemli unsur neydi?

Senaryoyu çok beğendim. İnsancıl geldi, güzel işlerin olabilmesi için bize ait olması gerekir, oynadığım rolü bir daha oynama taraftarı değilim. Karakter ilginç geldi, belki de oynayacağım en yumuşak başlı rol.

-Ömer karakterinden biraz bahseder misiniz?

Ömer, mimarlık öğrencisi. Zengin bir aileden geliyor ama onun istediği para değil, para ile ilgili hiç birşey cezbetmiyor. Hayat okulundan mezun olmak istediği şey, yufka yürekli bir adam. Hala konuştuğumuz hatırladığımız dizilerin nedeni o sıcaklık olduğunu düşünüyorum. ‘Beni Böyle Sev’de de bu var. Dizide Zeynep Çamcı ile partneriz. Çok alem bir kız, çok uyumlu şeker bir arkadaş. Dizide güzel bir aşk yaşıyoruz. Sürprizlerle dolu bir hikaye…

-Orhan Gencebay’ın şarkılarını dinler misiniz? Tanışıyor musunuz?

Duruşuna, şarkılarına saygı duyuyorum. Bana sıcak, mizahi geliyor. Tatlı bir adam. Tanışmadık, umarım yakın zamanda tanışırız. Okul zamanında müzik eğitimim yarım kalmıştı şimdi şan dersleri alıyorum. Aslında Orhan Gencebay’la şarkı söylemek isterim.

-‘Beni Böyle Sev’in usta oyunculardan oluşan bir kadrosu var…

Dizilerin en iyi tarafı, ustalarla beraber olma şansını yakalıyor olmamız. İnsan birşeyler öğreniyor, sohbet ederken bile. Yaşanmışlıklar var, bunları görmek bile çok şey öğretiyor.

-Şanslı mısınız?

Şansa inanmıyorum. İnsan kendi yaratır. Cahil cesaretim vardı, tiyatronun ‘t’sini bilmezken oynadım. Ailem çok destek oldu, hiç karışmadılar yanındayız dediler bence en büyük motive onlardan geldi.

-Diziye de ilham veren şarkının sözlerinde olduğu gibi günümüzde de güzel aşklar var mı?

Karşı tarafın gerçekten olduğu gibi olmasını, kendi hallerini severim, saygı uyandırır. Günümüzde çok fazla gözlemlemiyorum ama dikkatimi çeken tek şey saygı, onu göremiyorum sadece.

-Oyunculuk hedefleriniz var mı?

Çok var. Avrupa Sineması’nda oynamak istiyorum. İngiliz bir yönetmenle görüştüm beğenildi ama zamanlama uymadı. İnanıyorum ki bu görüşmelerin devamı gelecek.

OTELDE STAJ YAPARKEN KEŞFEDİLDİM

Bir otelde staj yaparken, tesadüfen bir reklam yönetmeni ile tanıştım. Telefonumu aldı, aradı. Sonra reklam filminde oynadım. Oyunculuğu çok sevdim. Marmara Üniversitesi Tiyatro Kulübü’ne girdim, yarışmaya katıldım yardımcı erkek ödülünü aldım, sonra devamı geldi…
SAKİN YAŞAMAYI SEVİYORUM
Ben hep sakin yaşamayı severim, öyle tercih ediyorum. Üyesi olduğum bir çiftlik var, at biniyorum. Doğayı çok seviyorum…